dinsdag 13 september 2011

Zorgelijk

Iedereen die werkt in de zorg heeft ermee te maken. Je wil zorgen voor je cliënten, omdat ze dit zelf op bepaalde gebieden niet zelfstandig kunnen. Je hebt te maken met verschillende manieren van werken, steeds anders rapporteren, misschien ook wel teamtrainingen waar na afloop niks meer mee wordt gedaan.. Clienten zijn voortaan eigen bijdrages gaan betalen, zorginstellingen krijgen minder geld per cliënt, straks met de WMO in 2013 nog minder. Resultaat: meer werk dat bijna onuitvoerbaar wordt, veel minder aandacht voor de cliënt grotere groepen, al met al is er zeer weinig kwaliteit meer over. Kwaliteit is waar de instellingen mee te koop lopen; Wij bieden persoonlijke aandacht, werken competentiegericht, goede methodieken, smart doelen, goede evaluaties, blablabla... Door verschillende redenen heb ik cliënten zien afhaken en terecht. Het is tijd om keuzes te maken, kies als instelling voor wat je wel kan bieden en biedt dat met kwaliteit, maar probeer niet alles een beetje te doen.

1 opmerking:

  1. Ik denk er zelfs over om te kiezen voor een ander werk gebied.
    Als hartelijk zorg mens moet ik ineens zakelijk worden.
    Warm zakelijk noemen ze dat bij ons (ook zo'n door de instelling verzonnen mooi weer woord).
    Nou warm zakelijk m'n reet,
    ik kan niet meer de zorg bieden waar ik achter sta
    en daar wordt ik heel verdrietig van.
    En boos ook trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen